loading...
گلدن اسپرت,اولین و بزرگترین مرجع بدنسازی ایرانیان
هادی بازدید : 2617 سه شنبه 14 شهریور 1391 نظرات (0)

استروئیدها در دوره های واقعی کات

ادامه مطلب را بخوانید....


دوره های کات از حساس ترین دوره هایی است که ورزشکار رشته پرورش اندام در طول عمر ورزشی خود با آن مواجه است و به نوعی می توان گفت که تمامی تلاش های وی برای رسیدن به سکو های قهرمانی در این دوره های کات معنی می شود.

 

در دوره های کات ورزشکار به قصد چربی سوزی و به قصد افزودن بر چگالی و کات عضلات خود تمرین و برنامه ریزی می کند. از اصلی ترین دغدغه هایی که ورزشکار رشته پرورش اندام در این وزن با آن روبرست حفظ حجم عضلات در دوره های کات می باشد که انصافا باید اعتراف کرد که کار بسیار مشکلی بوده است و رسیدن به این هدف تخصصی به معنی واقعی کلمه تخصص را طلب می کند.
تمرینات هوازی، رژیم های مختص دوران کات و تمرینات ویژه بی هوازی (اعمال تغییرات لازم) را می توان از ارکان اصلی دوره های کات دانست و با این وجود از مصرف استروئید در این دوره ها نیز هرگز نمی توان چشم پوشی کرد.
یادآوری مهم
در این مقاله قصد ترویج دوپینگ و قصد توصیه و تشویق ورزشکاران به مصرف دارو را نداریم و تمامی این مباحث جنبه تئوریک خواهد داشت اما با این وجود مصرف علمی و بهینه دارو را بر مصرف های دیمی و کشنده ای که امروزه چنین فجایعی را برای ورزشکار ایرانی رقم زده است ترجیح می دهید.
همانگونه که در مقالات قبلی که در مورد استروئیدها تقدیم حضور خوانندگان کرده ایم به این موضوع اشاره کرده ایم به جرات می توان گفت که پایه و اساس تمامی دوره ها اعم از دوره های کات و حجم را دارویی معجزه گر به نام تستوسترون تشکیل می دهد و یا دست کم باید تشکیل بدهد!
امروزه استر های گوناگونی از این دارو تهیه و عرضه شده است که هر کدام از این استر ها کاربرد ویژه خود را دارند و همچنانکه استفاده به جا و اصولی از آنها اثرات مثبت زیادی را نصیب فرد می کند استفاده های نابجای این استر ها نه تنها کمکی برای فرد نمی کند بلکه شرایط را نیز برای وی دشوار خواهد کرد.
امروزه داروهایی همانند سوستانون و اومنادرن نیز به بازار عرضه می شوند که این داروها نیز ترکیبی از استر های مختلف تستوسترون هستند و کاربردهای ویژه و خاصی در ورزش های قدرتی نوین دارند.
همانگونه که ذکر شد یکی از پایه ای ترین داروهایی که در دوره های کات باید از آنها استفاده کرد تستوسترون می باشد اما آیا هر تستوسترونی را می توان در دوره های کات به کار گرفت؟
یقینا پاسخ منفی است و برای روشن شدن دلیل این موضوع و برای آشنایی پایه ای با تستوسترون های مختلف و کاربرد آنها در پرورش اندام اجازه بدهید تا سه نمونه از پر مصرف ترین و فراوان ترین استر های آن را مورد بررسی قرار دهیم:
تستوسترون انانتات
تستوسترون انانتات استری طبیعی و طولانی اثر از هورمون شناخته شده و پر مصرف تستوسترون است. تستوسترون نیز هورمونی مردانه محسوب می شود که می توان آن را مسئول رشد و تمایز آلت و اندام های ****** در مردان و مسئول بروز خواص ثانویه مردانه همانند رشد موهای زاید و خشونت طبیعی مردانه و غیره دانست.
استفاده های پزشکی
به طور طبیعی از این هورمون در درمان علایم بیماری هیپوگنادیسم (کم کاری غدد تولید کننده این هورمون)، درمان کم خونی های مقاوم به درمان های معمولی، تقویت قوای جنسی، کمک به بلوغ به موقع بیماران و غیره استفاده می شود.
اگر چه استفاده از تستوسترون در مورد زنان و اطفال ممنوع بوده است و چندان توجیه علمی و پزشکی ندارد اما در مراکز پزشکی از این نوع ویژه از تستوسترون حتی با رعایت برخی احتیاطات در درمان برخی بیماری های زنان اطفال نیز استفاده شده است.
همانگونه که اشاره شد از این دارو برای تکمیل رشد در دوران بلوغ و در درمان برخی علایم و عوارض ناشی از یائسگی در زنان نیز استفاده می شود.
استروئیدهای استروژن دار!!!
امروزه نمونه هایی از تستوسترون در بازار سیاه دارو در ایران یافت می شود که علاوه بر تستوسترون حاوی استر های مختلفی از هورمون زنانه استروژن نیز می باشد که این نمونه از داروها برای تقویت زنان ورزشکار و همچنین برای استفاده زنان غیر ورزشکار در دوران یائسگی و برای افزودن بر چگالی استخوان های و برای تقویت خون سازی در بدن این افراد استفاده می شود.
امروزه داروهایی نظیر دیانابول، متان، پارابولان، آنادرول ۵۰ و بولدنون در ورزش های قدرتی محبوبیت فراوانی پیدا کرده و مصرف آنها نیز در صورتی که با رعایت احتیاط و به درستی انجام شود منجر به تشدید مطلوب فرایند عضله سازی در بدن می گردد اما گفته می شود که تستوسترون و مخصوصا این فرم از آن که انانتات نامیده می شود را به واقع می توان سلطان داروهای استروئیدی دانست.
هشدار
نمونه هایی که امروزه به نام بولدنون و در قابل آمپول ها و ویال های ۶ و ۸ و حتی ۱۰ میلی لیتری عرضه می شود اگر چه تاثیراتی را نیز بر جای گذاشته اند اما مصرف آنها با تب شدید و حتی در برخی موارد با تشنج همراه بوده است و همین مسئله نیز موجب نگرانی است چرا که در لیست عوارض این دارو تب بالا و تشنج وجود ندارد!!!
تستوسترون انانتات را می توان همتای تستوسترون سی پیونات اروپایی دانست که اغلب نیز در آمریکا تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرد. این دو فرم از تستوسترون شباهت های زیادی به هم دارند به گونه ای که این دو دارو را به جای یکدیگر می توان استفاده نمود.
امروزه نمونه های تستوسترون انانتات به نام های مختلف عرضه می شود اما به هر حال در مورد این فرم از تستوسترون می توان گفت که نمونه ای تزریقی است که طولانی اثر بوده و تاثیر آن نیز تا مدت های مدید در بدن آدمی باقی می ماند.
بسته به نوع و تیپ بدنی این نوع از تستوسترون در حدود ۲ الی ۳ هفته در بدن آدمی به صورت فعال باقی می ماند. بنابراین می توان گفت که مصرف کنندگان این فرم از تستوسترون نیازی به داشتن تزریق های مداوم ندارند.
کسانی مثل خود من که از سوزن تزریق وحشت دارند و با این وجود نمی توانند از استروئیدهای تزریقی چشم بپوشند می توانند از این استر استفاده کرده و به جای تزریق همه روزه دارو از تزریق های دو هفته یک بار نیز استفاده های موفق بکنند.
اگرچه تستوسترون انانتات هورمونی طولانی اثر بوده و در حدود ۲ الی ۳ هفته در بدن آدمی به صورت فعال باقی می ماند اما متخصصین و پزشکان تزریق هفتگی این هورمون را تایید و آن را برای ورزشکاران رشته های پرورش اندام، وزنه برداری و وزنه برداری قدرتی پیشنهاد می کنند.
نیمه عمر پلاسمایی
این موضوع نشان می دهد که نیمه عمر پلاسمایی این فرم از تستوسترون در حدود یک هفته است. نیمه عمر پلاسمایی دارو نشان دهنده مدت زمانی است که این دارو در خون آدمی به نصف می رسد. این فاکتور، فاکتوری زمانی بوده و با ساعت و هفته و در مورد برخی از داروها نیز با دقیقه و ثانیه بیان می شود.
برای فرار از تست های کنترل دوپینگ و همچنین برای برنامه ریزی دقیق نوع و طریقه مصرف درست و صحیح دارو داشتن اطلاعات لازم در مورد نیمه عمر واقعی هر کدام از داروهایی که استفاده می کنیم کاملا ضروری است و زمانی که به مصرف و تجویز دارو می رسیم هرگز نمی توان از آزمون و خطا استفاده کرده و یا از حدس و گمانه زنی استفاده نمود. در مورد نیمه عمر پلاسمایی مقالاتی را قبلا ارائه کرده بودیم و در آینده نیز در این مورد به تفصیل صحبت خواهیم کرد.
تستوسترون انانتات خواص بسیار قدرتمند آندروژنی داشته و زمانی که در کنار دارویی که خواص آنابولیکی قدرتمند داشته باشد مصرف شود به راستی معجزه می کند.
این امر تقریبا این امکان را برای همگان فراهم می کند تا در کوتاه مدت افزایش حجم و قدرت شدید و در خور توجهی را کسب کنند.
البته ناگفته نماند که افزایش شدید و آنی ناشی از مصرف این دارو عمدتاً در نتیجه احتباس آب و املاح در بدن خواهد بود که این امر نیز مورد توجه و استقبال وزنه برداران و وزنه برداران قدرتی مخصوصا در دسته سنگین وزن بوده است.
افراط در مصرف
تستوسترون انانتات دارویی طولانی اثر می باشد که ورزشکاران با تزریق هفتگی این دارو در دز های مختلف احساس رضایت می کنند اما با این وجود مصرف دز های افراطی ۵۰۰ و حتی ۱۰۰۰ میلی گرم تستوسترون انانتات در روز نیز در بین ورزشکاران دیده شده است که این مسئله صد البته کاری خطرناک و پر عارضه و در برخی موارد کشنده بوده است.
ورزش های قدرتی معمولا توام با مصدومیت بوده است و کسانی که به سطوحی بالایی در این ورزش های می رسند معمولا با ناراحتی های مفصل نیز بیگانه نیستند.
کسانی که از مصدومیت در مفاصل خود رنج می برند با استفاده از تستوسترون انانتات ضمن اینکه افزایش وزن نه چندان مطلوب را تجربه می کنند با کاهش درد در مفاصل روبرو می شوند.
آب تجمع یافته در بدن که در نتیجه مصرف این دارو رخ می دهد موجب نرم شدن مفاصل شده و درد در مفاصل مصدوم را کاهش می دهد.
مراقب باشید!
فرم خوراکی تستوسترون به شدت برای کبد سمی بوده است اما امروزه در برخی موارد دیده شده است که قلابی فروشان و قلابی زنان فرم خوراکی این دارو را به قیمت های دولتی از داروخانه ها تهیه کرده و آنها را به جای متان و دیگر داروهای خوراکی به ورزشکاران نه چندان کهنه کار و مطلع قالب می کنند!
کسانی که از فرم های تزریقی تستوسترون و از استر هایی همچون انانتات و سی پیونات استفاده می کنند چند هفته پس از شروع دوره با آب دار شدن بدن و با پف کردن عضلات روبرو می شوند.
مشکل
مشکل اصلی استفاده از تستوسترون انانتات تبدیل سریع و آسان آن به هورمون زنانه استروژن است که در برخی موارد دردسر ساز شده و فرد را مبتلا به عارضه نوک سینه و بروز صفات زنانه گی در بدن مردان می کند.
البته این مهم را نیز باید در نظر گرفت که میزان و شدت شیوع این قبیل عوارض در بدن کسانی که از این دارو استفاده می کنند به میزان حساسیت بدن آنها در برابر این دارو بستگی خواهد داشت.
برخی از افراد حتی در صورت مصرف دزهای ۱۰۰۰ میلی گرم در هفته از این دارو نیز به این قبیل عوارض مبتلا نمی شوند این در حالی است که برخی از افراد حتی با مصرف یک سی سی از این دارو نیز با درد سینه و با عارضه نوک سینه مواجه می شوند.
همانگونه که ذکر شد مصرف این فرم از تستوسترون در قیاس با فرم های دیگر، تجمع آب فراوان تری را در بدن سبب می شود و به دلیل همین تجمع آب در بدن نیز استفاده از این دارو در دوره های کات منتفی اعلام می شود اما بدون استفاده از استر های تستوسترون نیز عملا دوره های استروئیدی اعم از دوره های کات و حجم نیز فقیر خواهند بود پس چاره چیست؟
پیشگیری بهتر از درمان!
متخصصین عقیده دارند که برای پیشگیری از تبدیل شدن تستوسترون انانتات به هورمون زنانه استروژن و یا برای خنثی کردن تاثیرات منفی این هورمون در بدن و برای جلوگیری از بروز خواص زنانه گی در مردان، مصرف کنندگان و کسانی که از دزهای ۵۰۰ میلی گرم در هفته و یا دزهای بالاتر استفاده می کنند باید به همراه این دارو از داروهای آنتی استروژن مناسب همانند نولوادکس و یا پروویرون نیز استفاده کنند.
به تجربه ثابت شده است که مصرف توام این دو دارو اثرات خوبی داشته است به این ترتیب که روزانه ۲ عدد قرص ۱۰ میلی گرمی نولوادکس و روزانه ۲ عدد قرص ۲۵ میلی گرمی پرویرون برای مهار این دارو کفایت خواهد کرد.
خرافات مخرب!!!
امروزه چنین جا افتاده است که مصرف آنتی استروژن به همراه استروئیدها و مخصوصا تستوسترون از تاثیر مثبت این داروها بر بدن کم کرده و از افزایش حجم جلوگیری می کند. این گفته تا حدودی حقیقت دارد و مصرف آنتی استروژن در کنار استروئیدها و تستوسترون از تبدیل شدن این داروها به استروژن و از افزایش سریع اما بی کیفیت و زنانه وزن و حجم کم کرده و موجب می شود تا افزایش حجم به وجود آمده تنها و تنها در نتیجه تشدید فرایند پروتئین سازی در بدن رخ داده باشد.
در صورتی که به کیفیت کار اهمیت داده و نگران سلامت خود نیز هستید حتما و حتما در کنار استروئیدها از آنتی استروژن ها نیز استفاده کنید و به این مهم نیز توجه داشته باشید که آب تجمع یافته در اثر تبدیل شدن استروئید به استروژن ها به زودی زود از بین خواهد رفت!
تستوسترون هورمونی است که تقریبا در تمام موارد و بر روی تمامی کسانی که از نمونه های تزریقی آن استفاده می کنند اعم از مبتدی و یا حرفه ای موثر بوده است.
تستوسترون و ریکاوری
تستوسترون انانتات دارویی است که در تسریع ریکاوری نیز موثر واقع می شود. تسریع ریکاوری نیز باعث می شود تا افرادی که از این دارو استفاده می کنند در کوتاه ترین زمان ممکن به ریکاوری کامل عضلانی رسیده و دوباره آماده پذیرش فشار تمرین شوند.
کوتاه شدن دوره بازسازی و تسریع فرایند ریکاوری با احساس قدرت و احساس آمادگی برای پذیرش تمرین توام بوده و منجر به افزایش سطح انرژی در بدن شده و از نظر روحی نیز فرد را در شرایط بهترتری! قرار می دهد.
اینکه برخی از ورزشکاران حرفه ای به صورت دو جلسه در روز و در تمامی طول هفته تمرین کرده و دچار تمرین زدگی نمی شوند نیز همین مسئله استفاده از استروئید و دارو بوده است وگرنه با مصرف املت و ساندویچ هرگز نمی توان چنین کرد!
هدف ما تبلیغ این دارو تشویق شما به استفاده از این فرم از تستوسترون نیست اما ورزشکارانی که از داروی تستوسترون انانتات استفاده می کنند از دم کردن مناسب عضلات در حین تمرین و از دم کردن بدن در حین فیگور گیری نیز احساس رضایت می کنند.
دم کردن عضلات را می توان به افزایش تعداد گلبول های قرمز خون و به افزایش حجم خون و در نتیجه به خون رسانی و اکسیژن رسانی بهتر و برتر و همچنین به افزایش سطح انرژی در بدن ارتباط داد.
استفاده از تستوسترون برای کسانی که برای اولین بار اقدام به مصرف استروئید می کنند هرگز مناسب نبوده است نخواهد بود و این افراد باید از استروئیدهای ملایم تر و از استروئیدهایی که خواص آندروژنی کمتر و ضعیف تری دارند استفاده کنند.
اما ورزشکارانی که چندین دوره از مصرف داروهای ضعیف تر را تجربه کرده اند می توانند از دوره هایی که پایه این دوره ها را تستوسترون تشکیل می دهد نیز استفاده کنند.
مصرف ترکیبی
تستوسترون انانتات در ترکیب با آنادرول ۵۰، دیانابول، دکادورابولین و پارابولان بهتر عمل کرده است. آنادرول ۵۰ که در ایران به نام اکسی متولون نیز شناخته می شود برای مصارف مبتدی اصلا داروی مناسبی نیست و مصرف آن در مورد پیشرفته ها نیز همواره باید با احتیاط صورت بگیرد.
اخیرا نمونه های از داروی پارابولان به بازار عرضه شده و ادعا می شود که دارویی موثر بوده است. لازم به ذکر است که نمونه های واقعی این دارو که بیشتر در فرانسه یافت می شود از چندین سال قبل به این طرف حتی در خود کشور تولید کننده نیز نایاب شده است و شانس اصل بودن این دارو در بازار سیاه دارویی خود فرانسه در حدود ۵ درصد می باشد. پس با دید باز و با رعایت احتیاط کامل انتخاب کنید!!!
مصرف تستوسترون انانتات همچنین یقینا موجب مهار شدن ترشح طبیعی تستوسترون بدن شده و در طولانی مدت نیز با عارضه کوچک شدن **** ها همراه خواهد بود.
بسیاری از کسانی که بی حساب و کتاب از این دارو استفاده کرده اند در اغلب موارد از کاهش تعداد اسپرم و از کوچک شدن **** ها و از کمبود تستوسترون در بدن خود رنج می برند.
برای مقابله با این تاثیر منفی تستوسترون بر بدن باید و باید در پایان دوره از داروهای افزاینده واقعی ترشح هورمون تستوسترون همانند HCG و کلوماید که در داروخانه های ایران به نام کلومیفن سیترات نیز به فروش می رسد استفاده کرد.
با اوصافی که از این دارو رفت ناگفته پیداست که این دارو برای دوره های حجم دارویی ایده آل است اما در دوره های کات نمی توان از آن استفاده کرد.
این دارو ماندگاری بالایی در خون دارد و حدودا تا سه ماه پس از قطع مصرف در تست های کنترل دوپینگ قابل ردگیری است. بنابراین استفاده از آن در دوره های کات که در نزدیکی فصول رقابت ها نیز معمولا رعایت می شود احتمال و امکان مثبت بودن و مثبت شدن تست دوپینگ را به شدت بالا می برد.
گذشته از این، این دارو با افزایش آب بدن همراه بوده و فرایند کات را مختل می کند.
تستوسترون سی پیونات
این فرم از تستوسترون را می توان پر مصرف ترین نوع آن دانست که امروزه به فراوانی نیز سر از بازار دارویی ایران در آورده است.
این استر از تستوسترون نیز همانند انانتات دارویی تزریقی و روغنی است که خواص آندروژنیک و آنابولیک بسیار قدرتمندی از خود بروز داده و به راحتی نیز به هورمون زنانه استروژن تبدیل می شود.
برخی از ورزشکارانی که سابقه طولانی در مصرف استروئید و تستوسترون دارند عقیده دارند که تستوسترون سی پیونات در مقایسه با تستوسترون انانتات احتباس آب و املاح بیشتری را در بدن سبب می شود.
قدرت بدنی و حجم عضلانی حاصل شده در دوره های مصرف تستوسترون و مخصوصا تستوسترون سی پیونات پس تا حدودی پس از قطع مصرف افت محسوسی را نشان می دهد اما با این وجود می توان گفت که همراه بودن مصرف تستوسترون با مصرف دیگر استروئیدها و مخصوصا استروئیدهایی که خواص آنابولیکی قدرتمندی دارند تاثیرات عضله سازی بسیار قدرتمندی را از خود بروز می دهد.
دز مصرف توصیه شده این دارو نیز همانند تستوسترون انانتات بوده و مابین ۲۵۰ الی ۱۰۰۰ میلی گرم در هفته توصیه شده است و البته ورزشکاران در برخی موارد از دزهای بسیار سنگین این دارو استفاده می کنند که این امر عوارض بسیار متعدد و زیادی را می تواند در پی داشته باشد.
سی پیونات و انانتات به قدر شبیه به هم عمل می کنند که در اغلب موارد افرادی که از این داروها استفاده می کنند تفاوت معنی داری بین این دو دارو حس نمی کنند.
سی پیونات نیز دارویی طولانی اثر بوده و در حدود سه ماه در بدن قابل ردگیری است و گذشته از این استفاده از آن با افزایش احتباس آب و املاح همراه می شود.
به این دو دلیل ساده می توان دریافت که این استر نیز برای مصرف در دوره های کات مناسب نخواهد بود.
تستوسترون پروپیونات
استر های و فرم های گوناگونی از تستوسترون امروزه عرضه شده است اما در این مقاله فرم پروپیونات را به عنوان آخرین استر تستوسترون مورد بررسی قرار داده و از دیگر استر های این دارو صرف نظر می کنیم.
عمده تفاوت بین دو استر قبلی و این نمونه از تستوسترون را می توان در طول اثر آنها دانست. بر خلاف دو نمونه قبلی که اصولاً داروهایی طولانی اثر هستند این نمونه از تستوسترون را می توان دارویی کوتاه اثر دانست.
تاثیر و ماندگاری اثر این دارو در بدن آدمی در حدود ۱ الی ۲ روز بوده است. البته ذکر این نکته نیز ضروری است که تستوسترون پروپیونات اصولا دارویی است که در مدت زمان کوتاهی اثر می کند و به همین علت نیز بیش از ۱ الی ۲ روز در بدن آدمی به صورت فعال باقی نمی ماند.
از تاثیرات مثبت مصرف این نمونه از تستوسترون می توان به افزایش نسبی و خفیف اشتها، افزایش سریع حجم و افزایش مختصر قدرت بدنی اشاره نمود.
این فرم از تستوسترون در قیاس با دو استر قبلی، احتباس آب کمتری را سبب شده و تنها در حدود سه هفته نیز در بدن ماندگاری دارد به این معنی که تا سه هفته پس از قطع مصرف این دارو، احتمال ردگیری آن در تست های کنترل دوپینگ تقریبا از بین می رود.
به همین دلیل نیز این دارو را می توان برای مصرف در دوره های کات مفید و مناسب دانست. استفاده از این دارو در دوره ها کات به حفظ حجم که از اصلی ترین دغدغه های ورزشکاران در این دوره هاست کمک فراوانی خواهد کرد اما تشدید فرایند چربی سوزی کماکان به قوت خود باقی است.
وینسترول تزریقی و خوراکی
وینسترول نیز استروئیدی است که در دو فرم تزریقی و خوراکی در دسترس بوده و به دلیل داشتن خواص آندروژنی ملایم و سبک امروزه مورد توجه ورزشکاران رشته های قدرتی قرار گرفته است.
ورزشکاران به خصوص در دوره های کات از این دارو استفاده می کنند. استفاده از این دارو به همراه داروهایی همانند تستوسترون پروپیونات که شرح آن رفت و به همراه داروهایی همانند ماسترون در دوره های کات به راستی معجزه می کند.
از این دارو در دوره های حجم نیز می توان استفاده کرد با این تفاوت که در این دوره ها این دارو را می توان به همراه دکا یا پریموبولان دپو و حتی تستوسترون انانتات مصرف کرد.
این دارو که در برخی کشورها به نام استانازولول نیز نامیده می شود محلول در آب بوده و به همین خاطر نیز شخص ناگزیر از تزریق روزانه آن می باشد.کلا داروهایی که محلول در آب هستند جذب بالایی دارند و به سرعت جذب بدن می شوند.
این دارو به هورمون های **** زنانه تبدیل نشده و به ندرت نیز منجر به احتباس آب و املاح در بدن ورزشکاران می شود و همین موضوع نیز این دارو را به داروی محبوب دوران کات بدل کرده است.
حجم حاصل شده از مصرف این دارو معمولا سفت و مطلوب بوده و پس از قطع مصرف دارو نیز تا حدود زیادی حفظ می شود.
این دارو تاثیر چندانی بر پروستات نخواهد داشت و به همین دلیل نیز ورزشکاران بالای چهل سال و همین طور هم کسانی که برای اولین بار قصد استفاده از استروئیدها را داشته باشد می توانند از دوره های ترکیبی این هورمون با دیگر استروئیدها استفاده کنند.
این دارو به صورت خوراکی و به شکل قرصهای ۲ میلی گرمی و ۵ میلی گرمی و به صورت تزریقی و در فرم آمپول های ۵۰ میلی گرم در سی سی و … تهیه و به بازار عرضه شده است.
هشدار
این دارو نیز همانند داروهای دیگر عوارضی در پی داشته است. دز های سنگین و بالای این دارو می تواند برای کبد آدمی سمی باشد اما باید به این مهم نیز اشاره کرد که تعداد کمی از کسانی که این دارو را مصرف می کنند از احتباس آب و املاح در بدن شکایت می کنند.
شاید نکته حائز اهمیت در مورد این دارو این باشد که زنان نیز از این دارو استفاده می کنند اما با مصرف حتی دز های سبک آن نیز رشد موهای زاید در بدن زنان نیز دیده شده است.
نمونه های خوراکی این دارو نیز به خوبی اثر می کند اما کسانی که سابقه طولانی در مصرف این دارو دارند نمونه های تزریقی آن را به نمونه های خوراکی ترجیح می دهند.
همانگونه که ذکر شد مصرف ترکیبی این دارو به همراه تستوسترون پروپیونات به شرطی که اصل بوده و از کیفیت لازم نیز برخوردار باشند در دوره های کات به خوبی موثر خواهد بود.
افرادی هستند که بدن آنها در برابر استر های تستوسترون حساس بوده با مصرف این دارو دچار درد در ناحیه نوک سینه شده و یا با احتباس شدید آب در بدن مواجه می شوند.
همانگونه که ذکر شد مصرف ترکیبی داروی وینسترول با داروی ماسترون نیز در دوره های کات اثر بخش خواهد بود. این افراد می توانند در دوره های خود ماسترون را با پروپیونات جایگزین کنند صد البته به شرطی که داروی مصرفی اصل و مرغوب باشد.
محض اطلاع دوستانی که قرار است تحت آزمایش کنترل دوپینگ قرار بگیرند باید عرض کرد که میزان ماندگاری نوع تزریقی این دارو در بدن در حدود دو ماه و میزان ماندگاری نوع خوراکی آن نیز در حدود سه هفته می باشد.
ماسترون
این دارو به نام های تجارتی دروستانولون پروپیونات و دروستانولون دی پروپیونات نیز شناخته می شود.
ماسترون نیز استروئیدی ملایم است که در دو فرم تزریقی و خوراکی تهیه و عرضه شده است و ورزشکاران رشته های قدرتی اغلب در دوران حجم از آن استفاده می کنند.
محبوبیت بیش از حد این دارو در بین ورزشکاران رشته های قدرتی را می توان به خواص و ویژگی های منحصر به فرد این استروئید قابل تزریق نسبت داد به طوری که این دارو که مشتقی سنتتیک از دی اچ تی است به ندرت دیده شده است که به هورمون های **** زنانه تبدیل گردد.
این دارو علاوه بر اینکه تاثیرات آنابولیکی قدرتمندی دارد بلکه خواص آنتی استروژنی بسیار مطلوبی نیز از خود نشان می دهد.
این دارو خواص آندروژنی بسیار قدرتمندی دارد و از این رو نیز ورزشکاران بدون اینکه از تبدیل شدن این هورمون به هورمونهای **** زنانه وحشتی داشته باشند با خیالی راحت و آسوده از این دارو استفاده می کنند.
مصرف این دارو در صورتی که با رژیم های غذایی کم چرب و کم کالری همراه باشد تاثیر بسیار مطلوبی در خشکی و سفتی عضلات دارد.
کسانی که به منظور خشک کردن عضلات خود از این دارو بهره می گیرند مصرف این دارو را معمولا از ۴ هفته مانده به رقابت اصلی آغاز می کنند.
مصرف ترکیبی این دارو به همراه داروهایی نظیر: وینسترول، پارابولان، پریموبولان دپو، اکساندرولون، تستوسترون پروپیونات و … تاثیر مطلوب تری را در پی خواهد داشت.
ورزشکارانی که از احتباس آب و املاح در بدن خود واهمه داشته و از عارضه تبدیل شدن استروئیدهای تزریقی و خوراکی به هورمون های **** زنانه نیز می ترسند به راحتی و بدون اینکه ترس از بروز عوارض زنانه گی داشته باشند می توانند از این دارو استفاده کنند.
استفاده از این دارو برای کبد نیز سمی نیست. این دارو به دلیل اینکه احتباس آب و املاح چندانی را سبب نمی گردد بنابراین عارضه افزایش فشار خون نیز با مصرف این دارو دیده نمی شود اما مصرف این دارو ممکن است با ریزش مو در مردان، بروز جوش های پوستی شدید، آکنه و چرب شدن پوست همراه باشد.
کلام آخر
سابق بر این رسم ما نیز بر این بود که در چنین مواردی یکی از دوره های واقعی و کلاسیک کات که در غرب مورد استفاده قرار می گیرد و بر اساس یافته های متخصصین امر تنظیم می شود را نیز چاشنی مقاله کرده و قصه را تمام می کردیم اما به دلیل اینکه این امر بر مذاق برخی از دوستان خوش نمی آید در این مورد بخصوص به همین شرح و وصف کل ماجرا بسنده می کنیم

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
فروشگاه سایت گلدن اسپرت افتتاح شد: فروش انواع سی دی ها و دی وی دی های آموزش بدنسازی,مسابقات مسترالمپیا و.... همه و همه در »»»»» sportdvd.ir
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بهترین بدنساز تاریخ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 736
  • کل نظرات : 24
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 908
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 64
  • بازدید امروز : 102
  • باردید دیروز : 150
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 102
  • بازدید ماه : 1,206
  • بازدید سال : 5,908
  • بازدید کلی : 1,057,087